sâmbătă, 8 decembrie 2007

ORASUL BROSTENI SI VASILE LUNGU IN COTIDIANUL "JURNALUL NATIONAL"

ACUM MAI BINE DE O LUNA DE ZILE MA TREZESC DIN SENIN CU UN TELEFON."VASILE,SA VII PANA LA MINE CACI A VENIT O REPORTERA DE LA "JURNALUL NATIONAL" SI VREA SA VORBEASCA CU TINE",I-MI SPUNE D-NA LUMINITA ILISESCU,PATROANA DE LA PENSIUNEA"BRADET".AM RAMAS FOARTE SURPRINS,CHIAR POT SA SPUN,UN PIC BLOCAT.EU AVEAM TREABA LA PIATA,NU-MI ERA MIE DE DISCUTII.CE PERSOANA ASA DE IMPORTANTA ERAM EU ,DE SUNT CAUTAT DE ZIARISTI.AM CREZUT CA E GLUMA.AVEAM DE VANDUT VARZA,ERA SEZONUL EI.DUPA CE AM TERMINAT DE VANDUT VARZA,CURIOS,MA DUC PANA LA"BRADET".LA PENSIUNE MA ASTEPTA O DOMNITA,CARE S-A RECOMANDAT A FI REPORTERA DE LA "JURNALUL NATIONAL",UN DOMN,CARE AVEA UN LAPTOP IN FATA SI CARE MI-A SPUS CA ESTE FOTOGRAF SI INCA UN DOMN CE S-A RECOMANDAT A FI SOFERUL MASINII CU CARE AU VENIT LA BROSTENI.PE CEL DE-AL DOILEA BARBAT L-AM RECUNOSCUT,A FOST LA PIATA SI A CUMPARAT FRUCTE..... M-AM RECOMANDAT SI AM LUAT LOC LA MASA LA CARE ERAU ASEZATI. AM VAZUT CA REPORTERA TOT FRECA DE ZOR UN REPORTOFON.DIN PRIMA VORBA I-AM SPUS SA NU UMBLE CU SCULA ACEEA.... AM INTREBAT-O PE DOMNITA DE CE AM FOST CHEMAT SI CARE ESTE MOTIVUL PREZENTEI LOR LA BROSTENI? MI-A SPUS CA VOR SA FACA UN REPORTAJ DESPRE BROSTENI,DESPRE FELUL CUM A TRECUT DE LA STATUTUL DE COMUNA LA CEL DE ORAS. -BINE,BINE....SI CE VINA AM EU CA S-A FACUT BROSTENIUL ORAS? -INTREB EU IN RAS. -CE PERSOANA ASA DE IMPORTANTA SUNT EU IN BROSTENI DE M-ATI GASIT PE MINE SA MA INTREBATI DE TOATE ASTEA? -ESTE PRIMAR AICI,SUNT CONSILIERI,CONDUCATORI DE INSTITUTII,ALTI OAMENI CU FUNCTII SI RASPUNDERI PE PLAN LOCAL.CE TREABA ARE UN PIETAR IN TOATA AFACEREA ASTA?

-SI CA SIMPLU OM,NU POT SI NICI NU SE CUVINE SA VA DAU EU RELATII DESPRE BROSTENI.
-SA STITI CA AM VORBIT CU PRIMARUL,I-MI SPUNE DUDUIA,DAR ATUNCI CAND AM INCEPUT DOCUMENTAREA DESPRE BROSTENI AM CAUTAT PE INTERNET CEVA LEGAT DE LOCALITATE SI AM GASIT O PAGINA PE CARE O AVETI SI CARE SE REFERA LA BROSTENI. -SI CE MARE BRAVURA E CA AM O PAGINA PE NET? -SA STITI CA M-AM UITAT PE PAGINA SI MI-A PLACUT CE ATI PUS ACOLO,CUM V-A VENIT IDEEA SA O FACETI? .....I-AM SPUS CA AM FOST FOARTE NEDUMERIT CAND AM CAUTAT PE INTERNET CEVA LEGAT DE BROSTENI,ERAU NUMAI NISTE ARTICOLE VECHI DE PRIN ZIARE SI M-AM APUCAT SA FAC UN SITE. AM FACUT SITE-UL DAR NEAVAND O CONEXIUNE BUNA SI STABILA LA SERVERUL CE TREBUIA SA-MI GAZDUIASCA SITE-UL,AM RENUNTAT.DUPA CATEVA SAPTAMANI AM GASIT OPORTUNITATEA DE A FACE O PAGINA PERSONALA CU BLOGGER.COM AM STRANS MATERIALE DE UNDE AM PUTUT SI AM INCEPUT SA FAC PAGINA. -CE MARE LUCRU E ASTA? -NU O MAI FAC SI ALTII? -INTREB EU -BA DA,DAR MAREA MAJORITATE A CELOR CE FAC PAGINI PE NET TREBUIE SA VANDA CEVA,SA FACA PUBLICITATE LA CEVA.... -EU NU FAC TREABA ASTA PENTRU BANI SI CHIAR DACA AM POSTAT INFORMATII DESPRE PENSIUNI DIN BROSTENI,NU AM PRIMIT SI NICI NU VREAU SA PRIMESC MACAR UN LEU DIN TREABA ASTA.EU VREAU SA FAC RECLAMA LA ORASUL BROSTENI.VREAU SA ARAT CA EXISTA,CU BUNE SI CU RELE. M-A INTREBAT DACA AM STUDII DE INFORMATICA SI I-AM SPUS CA NU AM ASA CEVA.PE VREMEA MEA NU SE FACEA ASA CEVA LA LICEUL LA CARE AM INVATAT EU.IN TIMPUL ACESTA,FOTOGRAFUL TOT CAUTA PE LAPTOP ARTICOLE DIN BLOGUL MEU.SI M-A INTREBAT SI DE UNUL SI DE ALTUL,FEL DE FEL DE INTREBARI.DUPA ACEEA M-A INTREBAT CE AM MAI GASIT NOU PE INTERNET SI LE-AM SPUS CA,CU O SEARA INAINTE SCOSESEM DE PE NET UN PROGRAM CARE SIMULEAZA SCOALA DE SOFERI.PUTEAI SA FACI SCOALA IN FRANTA,GERMANIA SI ANGLIA.AM FOST CURIOS SA VAD CUM SE CONDUCE IN ANGLIA,CACI STIAM CA SE CIRCULA PE PARTEA STANGA SI ERAM NEDUMERIT CA MA LOVEAM TOT TIMPUL DE STALPII DE PE MARGINEA DRUMULUI.......-ASTA A FOST UN MOMENT DE AMUZAMENT LA CARE AM RAS CU TOTII. INTRE TIMP,MI-A FACUT FOTOGRAFUL O FOTOGRAFIE CU LAPTOPUL IN FATA,AM MAI STAT UN PIC DE VORBA SI MI-AU SPUS CA O SA FACA REPORTAJUL SI O SA FACA REFERIRE LA CEEA CE FAC EU,CUM INCERC SA PROMOVEZ IMAGINEA BROSTENIULUI PE INTERNET. ...ASTA A FOST TOT.NE-AM STRANS MAINILE LA DESPARTIRE SI EU AM PLECAT ACASA. ERAM FOARTE BUCUROS CA CINEVA MI-A BAGAT IN SEAMA MUNCA PE CARE O FACEAM MAI BINE DE JUMATATE DE AN. "IN SFARSIT POATE ASA O SA AFLE CITITORII ZIARULUI ADRESA PAGINII MELE SI O SA VADA BROSTENIUL SI ASA VA FI MAI CUNOSCUT DE MAI MULTA LUME"- I-MI ZICEAM EU. A TRECUT TIMPUL SI VAD INTR-O SEARA,PE SITE-UL DE LA "JURNALUL NATIONAL" CA A APARUT ARTICOLUL.BUCURIE MARE...DUPA CE CITESC ARTICOLUL RAMAN BLOCAT. SE FACEA O PREZENTARE,CARE AM ZIS EU CA ERA CAM TENDENTIOASA,A BROSTENIULUI,MODUL CUM A AJUNS SA DEVINA ORAS SI MULTE ALTELE...AM FOST INTRIGAT CA S-A PREZENTAT IMAGINEA CEA MAI SUMBRA A LOCALITATII,DE PARCA AR FI UN LOC CONDAMNAT LA SARACIE ETERNA.NU S-A ARATAT NIMIC DIN REALIZARILE DIN BROSTENI,TOTUL E IN NEGRU,SUMBRU SI FARA PERSPECTIVA...ORIBIL... CE M-A INTRIGAT CEL MAI TARE A FOST PREZENTAREA PE CARE MI-A FACUT-O DUDUIA REPORTER. VA PREZINT PASAJUL IN CARE SUNT PREZENTAT Internautul de pe uliţă La cei 50 de ani, Vasile Lungu e un adevărat internaut pe uliţă. L-am găsit acasă, atoatecunoscător de modemuri, updatări, providere, hăcuieli. E mândru de noul statut şi, deşi ziua vinde varză în piaţă, seara e fericit când se plimbă ca un cetăţean european prin oraşele lumii civilizate. "Am găsit pe internet un program lucrat, tată hăcuit, de la mama lui. Ia
să-l descarc şi să facem şcoala de şoferi în Germania, Franţa, Anglia. Şi zic, ia să mă duc eu prin Anglia. Pac, acolo… circulaţia pe stânga! Când intrai la semafor, exact Turnul Londrei. Tată, aşa n-am fost în viaţa mea. Şi m-am plimbat… da’ în Londra mă izbeam de toţi stâlpii…"
CE POATE INTELEGE UN CITITOR AL ZIARULUI? NU STIU. -NU MAI SUNT IN BROSTENI OAMENI CARE UMBLA PE INTERNET? -SUNT EU INVENTATORUL APEI CALDE SI A GAURII DE LA COVRIG? CE MERITE AM EU SA APAR INTR-UN ARTICOL CE ARE CA TEMA ORASUL BROSTENI? -CE FILOZOFIE E,CA EU AM GASIT UN PROGRAM DE CONDUCERE PE NET,CA MA DADEAM CU CAPUL DE TOTI STALPII DIN LONDRA? MI-A FACUT DUDUIA O PREZENTARE DE COPIL PROST SAU DE A UNUI BATRANEL CARE A DESCOPERIT MAGIA INTERNETULUI. DESPRE PAGINA MEA PE NET NIMIC.PAUZA.... AM RAMAS PERPLEX.NU STIU DE CE AM MAI STAT DE VORBA CU DUDUIA?MAI BINE MAI STATEAM LA PIATA.. PENTRU CE M-A INTREBAT CUM DE MI-A VENIT IDEEA CU PAGINA PE NET DESPRE BROSTENI? DE CE A FOST ASA DE INTERESATA DE CEEA CE AM FACUT? NU MAI INTELEG NIMIC. ACUM LA FINAL I-MI DAU SI EU CU PAREREA. POATE N-A SCRIS EA REPORTAJUL,POATE NU ARE NICI O VINA. CRED CA REPORTAJUL L-A SCRIS SOFERUL. POATE I-AM PUS O PARA MAI MOALE SAU UN MAR PATAT IN PUNGA,ATUNCI CAND A CUMPARAT FRUCTE DE LA MINE SI M-A PUS LA INIMA.DE ASTA A SCRIS ASA IN NEGRU DESPRE BROSTENI SI DESPRE PAGINA MEA NU A SCRIS NIMIC. PACAT DE CERNEALA FOLOSITA. DE AZI INAINTE I-MI IAU ANGAJAMENTUL SA AM GRIJA SA PUN IN PUNGA ZIARISTILOR SI A SOFERILOR CE SUNT CU EI SI CARE VOR SA FACA UN REPORTAJ CU BROSTENIUL,NUMAI FRUCTE SUPER,FARA PETE,NICI TARI DAR NICI MOI. POATE ASA O SA SCRIE CEEA CE CONSEMNEAZA LA FATA LOCULUI SI NU BRIZBRIZURI GAZETARESTI. AICI PUTETI GASI TOT REPORTAJUL DESPRE BROSTENI.

 
Design by Free WordPress Themes